środa, 13 sierpnia 2014

Budowa ula wielkopolskiego

Każdy pszczelarz chyba dochodzi do wniosku że nie opłaca się kupować uli od producentów, gdyż wychodzą drożej często niż sam materiał. Wielu dlatego pszczelarzy buduje własne ule i to jest moim zdaniem miły dodatek do tego zajęcia. Jest to najlepszy sposób na zagospodarowanie sobie zimy przez pszczelarzy zawodowych, którzy w zimę mają swoje "wakacje". W tym poście umieszczę schematy budowy ula wielkopolskiego z jego wymiarami i wymiarami ramki które są niezbędne. Jak we wszystkim, tak i również w pszczelarstwie potrzebne są pewne normy co ułatwia bardzo prace w pasiekach i pozwala na swobodny handel i wymianę sprzętem i odkładami.


Są różne techniki wykonania uli, jak i różne materiały z których są wykonane. Niektórzy pszczelarze używają uli wykonanych tylko z pojedyńczej deski i się u nich sprawdzają. Ja postanowiłem że też spróbuję zrobić taki ul. Ul sugerowany wymiarami Tomka Miodka. Mieszkam co prawda w troszkę surowszym mikroklimacie, ale co mi szkodzi. Kupiłem już deski i kilka potrzebnych rzeczy i myślę że w tą zimę zbuduję z 6 korpusów. Ramki będą mniejsze bo będą miały po 18cm. wysokości, lecz szerokość będzie to standardowa wielkopolska. Jeżeli się u mnie sprawdzi na pewno zamieszczę tutaj moje relacje z zimowli pszczół w nich.



 

9 komentarzy:

  1. Dlaczego nikt nie omawia-opisuje, czynności przy budowaniu dennicy.
    np. materjał; deska, belka dokładne wymiary długość szer, wysokość itd. wtedy ten materjał miałby sens bo ten kto już to robił nie
    potrzebuje instrukcji wkręcania wkrętów.
    Albo rysunek techniczny z wymiarami i kolejnością montażu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z jakiej książki pochodzi trzeci rysunek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia pochodzą z przeglądarki internetowej. Sam zamierzam kupić jakąś książkę, z rysunkami technicznymi do pasieki.

      Usuń
  3. No i kozacko, teraz można samemu spróbować zbudować. Nie jedna osoba może spróbować mając miejsce i czas.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja poznaje ten rysunek :) ten pierwszy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wszystkie moje ule zbudowałem sam :) W ten sposób generuje się mnóstwo oszczędności. Teraz chcę powiększyć swoją pasiekę muszę tylko zorganizować profesjonalne usługi dźwigowe, ponieważ na łące leży mnóstwo ciężkich kamieni.

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chcę założyć pasiekę zaczynam od budowy uli wielkopolskich nie wiem jaka jest średnica dodatkowej wylotki.Nigdze nie znalazłem tego wymiaru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie której dodatkowej wlotki? Jeśli chodzi w korpusie, to wystarczy wiertło łopatkowe 12mm

      Usuń